Aykırı olmak Farklı Olmak mıdır?


İnsan gülmekle şaşırmak arasında kalıyor. Hani tarihi filmlerde Bizans askerilerinin –diyelim- kullandığı miğferler vardır. Alnın üzerinden boyuna kadar inen püskülleri olan... Muhtemelen bir kaç kutu jöle harcayarak saclarını o şekilde dikleştirmişti. Sırtında metal çiviler olan montuyla bir hali farklı göründüğü kesindi cocuğun. Az önce postanede sıra beklerken rastlamıştım ve kendi kendime “insan neden saclarını böyle yapmak istesin ki” diye sormuş ve mantıklı bir cevap bulamamıştım. Acayip rahatsız edici bir görüntüsü vardı. Muhtemelen insanlar da ona bakarken, o da bu rahatsızlığı fazlasıyla yaşıyor olmalıydı. Böyle bişeye dayanmak icin insanın bazı şeyleri aşmış olması lazım diye düşünüyordum ama galiba yanılmışım.
Dışarı çıkıp bir sigara içmek istediğimde “Abi sigaran var mı diye sordu” elimdeki pakete bakarak. Evet, değişik bir tür ama sigara için teşekkür edecek kadar da hala bize benzeyen tarafları var.

İnsanlar farklı olmak için çok değişik atraksiyonlar denerler. İlginç kıyafetler, sac şekilleri, anormal davranış kalıpları, enteresan konuşma stilleri, garip rekor denemeleri … Uzar gider yani…

Tarkan da diyor ya “Başkası olma kendin ol diye” Önce başkaları gibi olmamak hakikaten kendin olmak mıdır diye soralım araya karışık. Tarihe çizik atmak, bir nevi ölümsüzleşmek icin farklılaştığımız bi r yerde doğru olsa da acayipleşmenin bunu sağlayacağından o kadar da emin değilim. 70 tane hamburger yiyerek rekorlar kitabına girmek kimin umurundadır ki.
Biri çıkıp da 71. hamburgeri yediğinde ne olacak?

Bence farklılaşma insanın doğasında var olduğu için, bütün bunlar insanı farklılaştırmaktan ziyade tekzipleştiriyor, sıradanlaştırıyor. Yani aslında bu bir paradoks.

Galiba burada onların kaçırdığı şey aykırı olmayı farklı olmak olarak algılamaları.
Aykırı olmak herkesin yapabileceği bir şey.
Kendinize aykırı bir imaj yaparsınız. Bir gün sonra bir başkası da sizin gibi olmuştur. Tıpkı tikkyler gibi aynı tek tip görüntüler artmaya başlar ve bir de bakarsınız ki kendi çapınızda bir elit azınlık oluvermişsiniz. İşte o zaman uğruna ailenizi çevrenizi karşınıza alıp yaptığınız onca şeyler bir anda anlamsızlaşır. Çünkü size benzeyen yüzlerce kişi vardır ve artık farklı değilsinizdir. Ama işin daha da kötüsü şanslı değilseniz bunu uzun bir süre anlayamazsınız.
Anladığınızda ise artık siz kendiniz bile değilsinizdir.

Oysa her insanın farklı bir parmak izi olduğu gibi farklı bir karekteri vardır zaten.
Galiba önemli olan bu önce kendini tanımak. İnsan kendisiyle ne kadar barışıksa diğerlerinden o kadar farklıdır.

1 yorum:

  1. Webmaster cok tesekkurler...

    Selamlar SevalHatice

    YanıtlaSil